4.4.2011!

4.4-11 betyder att jag har haft mitt körkort i 3år idag. :) Tänka sig hur tiden har gått. Det är redan 3år sedan jag gick bilskolan och fick mitt körkort. :) Jag började ju nog bilskolan ett halv år före jag fyllde 18, men jag fick körkortet två veckor efter att ha fyllt. :)

Jag kommer ihåg hur nervös jag var inför teoriprovet. :) Jag hade läst dagen innan jag skulle göra mitt teoriprov. Jag fick skjuts till besiktningskontoret. :) Jag var faktiskt nervös. :) Det tog 15min att göra teoriprovet, men jag var nog godkänd med första försöket.

Sedan kommer jag ihåg när jag skulle köra upp. Då var det nog så att jag trodde att jag inte skulle klara av det. jag hade kört två lektioner med Mini Coopern som jag skulle köra uppkörningen med. Jag var så närvös att jag skakade. Besiktnings karlen var riktigt nice. Jag körde i stan och när vi kom tillbaka till besiktningskontoret så sa han att jag inte hade några större fel, så jag kom igenom med första försöket. :)

Men jag kan säga att det känns otroligt bra att ha körkort. Man behöver inte vara beroende av andra och man kan komma och gå hur man själv vill då man kan köra själv. :) Jag skulle inte kunna tänka mej ett liv utan körkort nu mera. Det är nog en stor sak man skall ha om man bor på landet. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0