Yrkesprovet/ Slutarbetet!

Nu har jag fått undan mitt slutarbete. Och är nöjd över resultatet och det är min modell också. Jag kan bara säga att min modell hade långt hår när hon kom in i salongen och kort när hon gick ut. :)

Min modelles hår var långt och gult. Hon hade själv sjort en bleknings behandling och två färger i det innan hon kom som modell för mej. Och jag funderade länge hur jag skulle få gulheten bort från det. Tog i alla fall två färgen som innehöll ask nyans så jag skulle få ett bra resultat. :)

När jag var kalr hade modellen tre olika färger i håret och det var kort klippt. Gillade själv färgen och modellen var nöjd. Klippningen gick bra och modellen ville ha kort hår. Så jag klippte design linjen överom modellens axlar och klippte korta våningar med kniv och sax. :)

Det blev bättre än tänkt och vi var båda nöjd. :) Fick äv en till vitsord en 2:a. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0