Torsdag 13.1-11!

Dagen började helt normalt. Och jag kom ju i god tid till skolan. Så jag fick en bra plats för bilen. Vår lärare skulle igen vara på skolning så vi hade Kika som är den unga kvinnan vi hade tidigare också. Så det avr lite omväxling igen. :)

Hade inga planer att jag skulle göra något under dagen, men när jag kom till skolan så frågade en klass kompis om jag skulle vilja göra inpackning till henne och jag sa att jag kan nog göra det. :) Så jag började med att tvätta hennes hår och sedan fick man applicera inpackningen i handdukstorkat hår. Sedan fick hon sitta i värme 10min.
Inpackning= Hårvård som är likande som balsam, men man applicerar det från en skål med pensel. Och så sätter man kunden i värme för 10 minuter. :)

Efter maten ville en annan klasskompis ha klasskompis ha inpackning. Så jag fick öva riktigt ordentligt detta med att applicera och pensla massan i håret idag. Och det var jag ut efter också att jag igen skulle få öva applicerandet. :) Så jag var riktigt glad. :) Hon satt också i värme 10 min varefter jag sköljde bort det. :)

Halv två fick jag en damklippning. Hon skulle ha det rätt kort och hon hade själv varit och klippa sidorna så jag skulle jämna ut dem. :) Slutresultatet blev bra tycker jag själv i alla fall och kunden blev nöjd. Så hade den dagen gått. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0