"Vi på Saltkråkan"!

Alla har säkert hör någon gång om Astrid Lindgrens barnbok, Vi på Saltkråkan. Kan bara säga att nu när jag läser den och har sett serien som spelades på tv så tycker jag att boken är bättre. Jag har läst en hel del av boken och tycker den är rätt spännande. :)

Hela lördagen gick ungefär till det att jag satt och läste. :) Jag har fastnat i boken så att jag typ bara vill läsa, läsa och läsa lite till. Fast då jag vill läsa lite till brukar det bli ett helt kapitel. :)

Har inte ännu läst halva boken, men den här boken har ju 245 sidor. Så jag har nog läst till sida 90 eller nånting liknande. :) Har fått inspiration att läsa böcker igen. Jag gillar att sitta med MP3 och höra på musik på samma som jag läser bok. :)

Innan jag började mitt läsande kollade jag i skrivbords lådan, men vad var det jag hittade där. Jo, min MP3 som jag trodde att jag hade tappat bort. :) Men som tur hade jag inte tappat bort den. :) Det var nog en rolig överraskning att min MP3 fanns i min skrivbordslåda. :)


(bild från google) Så ser pärmen ut på boken som jag läser.

Boken har kommit ut 1964. Och vi fick den från skolans bibliotek i samband med att vi flyttade. Fick även andra gamla Astrid Lindgren böcker. De tyckte att vi skulle få ett par böcker så vi inte glömmer den gamla skolan vi gick i. :)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Astrid Lindgren skrev bra berättelser.

Kula t du hittade din mp3-spelare.



Svar: Äppelpajen var riktigt god. Jag är säker på att du också kan baka den, trots att du saknar talang i köket (som du själv påstår).



Kram

2011-02-06 @ 12:25:47
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0