Språkprov!

Fick ett brev från Finska yrkesinstitutet i Vasa! Det stod att de skall ha ett tillfälle för språkprov. Eftesom jag har modersmålet svenska så ordnar de ett språk prov på finska. :)

Tillfället äger rum 19.5! Så tydligen har utbildnings guiden haft fel information. :/ Det stod att svenska yrkesinstitut skulle ha inträdesförhör 4-6.5 och den finska yrkesinstitut skulle ha inträdesförhör 10-12.5. Så jag förstår mej inte mer på detta.

Nu har jag då fått kallelse till språk provet. Men jag har inte hört nånting från den svnska yrkesinstitut så får nu se om de har inträdesförhör. :/ Jag hoppas verkligen att jag får kallelse till den svenska yrkesinstitutet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0