Skoldagen!

Skoldagen gick rätt fort! :) Märkte inte hur klockan gick. Jag hade ingen kund idag, men jag hjälpte istället till när en klasskompis hade en kund. :) Kunden ville ha permanent, lättfärg och klippning.

Kunden kom klockan 10, så innan det städade jag lite runt i salongen och ordnade annars också till platser. Så det skall bli roligt att återvända till skolan på tisdagen. :)

Klasskompisen började rulla permanenten ensam, men när hon hade fått mittpartiet rullat så ställde jag upp för att hjälpa med ena sidan. På det sättet går det som fortare. Så vi fick det rullat rätt fort. :)

Jag gick för att äta lunch 11.30. Så jag skulle vara tillbaka innan 12 då sista mat turen börjar. Klasskompisen skötte permanenten ända tills fixeringen skulle sköljas bort. Så jag tog över det då. Sedan applicerade jag färg i kundens hår. När det hade varit sin verkningstid så tog klasskompisen över tillbaka. Så hon skulle få klippa det. :)

Eftermiddagen gjorde jag inget speciellt. Tog det för det mesta lugnt och sedan städade jag ännu lite i salongen. Vill inte att det skall ligga en massa borstar och kammar omkring. Så jag tvättade bort dem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0