Långfredagen!

Långfredagens eftermiddag gick hos farmor! Farmor tyckte att jag skulle komma på besök till henne då jag ringde henne. Hon hade satt lammsteken i ugnen så hon kunde inte åka nånstans. Så jag bestämde mej för att åka till farmor. :)

Farmor sa till mej i telefonen att hon behövde håret klippt. Så jag tog med mej klipp sakerna, som saxarna. :) Så jag klippte farmors hår och fick 20€. Och farmor var nöjd, men jag klippte inte mycket. Man får ta mera sedan mot sommaren. :)

När jag hade klippt farmor, frågade hon om jag hade ätit nånting. Så jag svarade att mamma hade börjat med maten när jag åkte iväg. :) Så jag fick lax smörgåsar med kaffet. Sedan lade farmor fram kakbitar och bulla på bordet. :)

Lite över tre ringde pappa. Han ringde för att fråga om jag fortfarande var hos farmor. :) För han skulle också ha sitt hår klippt. Så jag tog en sväng till pappa efter att jag druckit kaffe med farmor. Satt hos pappa även på kaffe. När jag klippte pappas hår så kokade hans nya fru kaffe till oss. :)

Hemma var jag lite före 6. Så jag hade varit 5 timmar borta. Startade ju omkring ett till farmor och sedan hittade jag mej hem halv sex tiden. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0