Fint väder!

Det är otroligt fint väder idag! Solen lyser och det blåser inte nästan alls. :) Så man njuter av att bara få typ stå ut. Och jag har ju varit ute nu nästan en och en halv timme. Kan bara säga att sommaren är på kommande till södra Finland. :)

Njuter faktiskt av att få stå ut och såga ved idag. Har sått ut nu och sågat ved så jag fick en papplåda full med ved till bastun. :) Det är tugnt att såga, men då vädret tillåter så skall man nog vara ute, fast man skulle göra något man inte riktigt gillar. :)

Jag vill ju hjälpa mamma att städa gården! Och nu när jag får möjlighet till det så gör jag det mer än gärna. Har ju i alla fall ett fint väder som tröstar och sedan kan man ju njuta av värmen i bastun som man själv har sågat veden till. :)

Har sågat gamla plankor idag! Jag har sågat en hel del plankor så jag har en massa ved i bastun också. Sedan är det bara att tända på under bastu brasan och vänta så det värmer sig. Kommer att njuta av att få sitta i bastun idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0