Konstert på tv!

Har varje år sett på "Elämä lapselle"- konserten, det är en konstert som samlar in pengar till barnklinikerna i Finland. Det finns en massa barn som har levt på barnkliniker i flera månader till och med sina första år av sitt liv där. Så det känns så hemskt att lyssna på vad barnen och deras föräldrar gått igenom.
Har tyvärr inte haft möjligt att delta ännu med pengar till detta, men bara jag har möjligt så skall jag mer än gärna delta. Eftersom det finns barn som behöver sjukhus hjälp och som kan finnas inne där i flera månader. I värsta fall kan barn hamna pendla mellan sjukhus och hemmet. Det är ju värst när små babyn insjuknar mitt i allt och så behöver de hjälp.
Man är ju rädd att liknande kan hända en själv. Och då vill man att folk som genomgått en tung period så vill man ju att de får bra mottagning på sjukhuset och att de kan hjälpa då det behövs. :) Men det finns barn som inte nödvändigt överlever och klarar kämpandet så det är ju det värsta.
Alla skall vi ha rätt att leva. Ingen skall behöva lida sitt liv och jag tycker det är viktigt att barnkliniker kan ge denna hjälp till barnen. Så alla får leva friska och vara barn. Sorligt är det med barn som inte överlever eller som föräldrarna tycker att inte barnen behöver lida mera än vad de gjort redan. :( Så alla Finländare som har möjligt så se på konserten! Om inte idag så nästa år igen, man lär sig med det att man hör vad andra gått ignom så kan man tänka att det finns orsak att hjälpa och skicka liten summa med pengar som förbättrar barnkliniken!

Kommentarer
Postat av: viktoria

Hehe okej, låter inte helt fel det :)

Jag gillar romantik/komedi/humor/skräck typ :)

"the last song" är en romantisk film kan man säga, lite sorglig också :)

Okej, vad skoj! Vad blev det för telefon då?

2010-09-15 @ 21:56:28
URL: http://fnioett.blogg.se/
Postat av: Emmy

sv: Okej :-)

Jo det är ett roligt jobb, man både lär sig mycket och får träffa mycket folk med väldigt olika personligheter. Passar mig perfekt. Men som frisör lär du ju också få träffa mkt folk :-)



Hoppas du mår bra idag?

2010-09-16 @ 09:50:04
URL: http://emmymarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0