Framtida drömmar!

Jag har suttit och funderat på framtida planer, för det är ju 9 månader tills jag är klar utbildad frisör. Så jag har ju inte kunnat vara oplanerat färdigt hur jag skulle vilja jobba då. :) Och vi har nog diskuterat dessa planer med min pojkvän och han tycker även dessa låter bra. :)
När man nu utbildar sig klart, så skulle man kunna se efter en lägenhet på hyra till en början. Men bara man skulle förtjäna månadslön så skulle man kunna fundera på ett eget hus med källare. :) Ifall av att jag skulle planera att sätta upp en egen salong i vårt hus. :)
Min pojkvän skulle kunna jobba vanligt, som en verkstadsmekaniker från morgon till eftermiddag. Så skulle jag vara hemma med barnen på morgonen och man skulle inte behöver klä på de och köra dem till dagis utan man skulle ha hemma dem. Barnen får ju lätt alla smittor på daghem och så skulle man ändå måsta vara hemma med dessa när de är sjuka.
Och så när alla frisör salonger ha öppet på morgon, så skulle jag ha öppet från eftermiddagen till kvällsidan. Det skulle inte vara så illa eftersom det skulle vara vardagskvällar och älsklingen skulle vara hemma på kvällarna. :) Fast det finns ju också säsong tider inom frisör yrket och det är julen, avslutningar och andra händelser som bröllop och fester så då skulle man ha öppet igen längre tid typ från morgonen till kvällsidan.
Nu får man bara se hur det går! Ifall framtiden ser ljus ut att man jobbar 3-5år som hyresstols frisör för att se om det skulle löna sig och man skulle ju samla sig en kundkrets där på samma. Mera om det senare under årena. :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej. Kul att ni planerar framåt. Men ja tycker ändå ni ska fundra på dagis å så en gång till. Visst att de finns smittor men så kan man inte gå å tänka för det finns smittor överallt! Men se de posetiva i dagis, barnen får många kamrater att leka med å kan vara skönt för er som för barnet att komma ut å umgås med andra människor. (Sen kan man juh bestämma att de bara är dagis nån dag i veckan.) Det är dessutom ett tillfälle då man saknar sina barn å uppskattar massor att leka å tillbringa tiden med dem när dem e hemma.



Hoppas allt annars e bra me er =) MVH Åsa+fam

2010-09-15 @ 11:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0