Äpplen!

Jag kom hem från praktiken idag i vanlig tid omkring 13.00. Det är ju öppet på lördagar från 8.00-13.00. Så jag hade en vanlig praktik dag idag fast det avr lördag. :)
När jag kom hem hade mamma tänkt att vi skulle koka saft och sylt av äpplen. :) Så jag fick sätta mej vid köksbordet och klyva äpplen på mitten för att mamma sedan kunde använda dessa.
När mamma sa att sylten får bli på paus nu, när hon hade ett helt ämbar fullt med sylt så fick jag börja skala och dela äpplen i påsar som sedan går i frysen i bitar. :) Det blev 13 fryspåsar sylt som vi sedan satt i frysen. :) Kommer en bild på detta!

Nå i alla fall, så fick vi ju en hel del med bitar också i fryspåsar. Det blev än så länge 11 påsar. När jag inte ändå ville sitta med det hela kvällen. Jag ville ju hinna bada bastu och ta det lugnt också. :) Tänkte göra ett par påsar extra som jag kan ge älsklingens mamma om hon vill ha äpplen i bitar att sätta i frysen. :) Skall ladda upp en bild där det är påsarna med äppel bitarna. :)


Det har inte blivit nå mycket saft nå ännu, men det rinner i ämbaret ännu och jag har en bild på det också så jag skall ladda upp den här. :) Så ni får se hur mycket olika vi har gjort idag. :) Detta projekt brukar jag och mamma göra varje höst om det finns bra med äpplen. Och nu har vi fått flera plastkassar av mammas jobb kamrater. :)


Kommentarer
Postat av: olivia

Svar: Haha ja det är ju bra :P

2010-09-04 @ 19:24:50
URL: http://ooliviaz.blogg.se/
Postat av: Emmy

Oj vilket jobb! Diktiga ni varit :-)



Sv: Visst var dom !!

Allt bra med dig idag?

2010-09-05 @ 01:01:06
URL: http://emmymarie.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Nova

Jag mjölkar!! =P

Nja inte mycket. Blir att åka och häsla på en häst. =P haha. Sen åka och handla. :D sj då?

Hoppas att du får en riktigt fin söndag!

2010-09-05 @ 10:41:46
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0