Äntligen avklarat!

Nu har jag avklarat yrkesprovet! Vad man var nervös och spänd inför det på morgonen, men direkt jag hade påbörjat rullningen med permanent rullorna så märkte jag hur spändheten tog och försvann. Så hade man bara kvar nervositeten. :/
Sedan när jag fått rullarna rullat i mammas hår, så var det bara att vänta tills handledaren hade tid att kontrollera. Det står i yrkespappren att handledaren skall granska det innan man sätter permanent vätskan. Så det var klart så fick jag sätta permanentvätska. :) Efter att permanent vätskan var satt så skulle handledaren enligt pappren igen granska. :)
15 min verkningstid, så fick man bara hoppas att det räcker i mammas halvlånga och tjocka hår. :) Och så skulle det tas provlock efter verkningstiden och hur det var så hade det blivit lockigt och jag var mer än nöjd med det.
Sköljningen kom till nästa! Och så fixeringen, men det gick fort för jag använde fixering som hade verkningstid 5min. :) Och så fick man plocka bort rullor och kalla på handledaren igen. Hon skulle granska det igen när det var i vått tillstånd med fixeringen efter att rullorna var bort. :) Sedan kunde jag sätta balsam när fixeringen var bort sköljd.
Sedan fönade jag mammas hår, utan borste såklart att lockarna fick falla naturligt. Det var ju gjort med stora rullor så det blev ju stora lockar. :) När jag sedan ännu lite böjde det med locktong som är med borstens taggar så blev det helt otroligt fint och se ut. :)
Jag var nöjd och mamma var nöjd. Allt gick bra fast jag var nervös. 4timmar har man tid att göra denna permanent yrkesprov och jag klarade det på 3timmar. :)

Kommentarer
Postat av: olivia

Fin design , har du gjort den själv ?

2010-09-02 @ 18:50:14
URL: http://ooliviaz.blogg.se/
Postat av: Emmy

Kul att det gick bra och att ni båda blev nöjda! :-)

Sv; Idag har jag jobbat sedan varit och handlat och nu sitter jag här och är förslappad.

Allt bra med idg idag?

2010-09-02 @ 20:04:45
URL: http://emmymarie.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

skönt att det gick bra :D kram

2010-09-02 @ 21:53:28
URL: http://myzaans.se
Postat av: Sara - Mamma till Nova

Jag jobba i en Ladugård. :D

2010-09-03 @ 10:24:48
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0