Varit hemma!

Nu skall jag berätta varför jag varit hemma idag! Det är så att jag har nu haft stegring i tre dagar och det ville inte ge upp fast jag vilade. Så jag bestämde mej att jag kan vara torsdagen i skolan om jag mår bra, men på kvällen var jag så slut och blek att mamma inte lät mej åka till skolan idag.
Istället bad hon mej besöka läkare! Jag besökte läkaren idag morse nie. De tog först blodprov av mej på labben och efter det skulle jag till läkaren. Läkaren hade fått blodprovsresultatet, som visade att jag har inflammation i kroppen.
Inflammations värdet (CRP), skall normalt vara mellan 6 och 8, men min CRP var 13. Det är inte så farligt högt, men så högt att läkaren skrev ut en antibiotika kur för 7 dagar. Så därför är jag hemma och vilar idag.
Jag har ju risk att orsaka inflammation i såret i näsborren med flunssan. Så jag vill inte att det nu skall bli värre när det håller på att bli bra! Så jag har varit hemma med mammas begäran. :) Annars är jag nog helt frisk och bra. Kroppstemperaturen vill bara segla mellan 35 och 38 grader. Så man orkar lite i gången, men inte mycket. :/

Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

sv: kul att du vill vara med! :D

Kika in i bloggen lite senare för att se om du vann, vinner du inte idag kommer en ny chans efter helgen :)

2010-10-15 @ 17:11:49
URL: http://decevven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0