Kundbetjäning!

Hela långa dagen spenderad i salongen! Det var faktiskt rätt så kul att vara i salongen. På morgonen pratade jag och en kompis innan skolan började. Det var bara jag och hon som pratade tillsammans. :) Hon berättade en sak till mej, som betyder att jag är ända som vet denna sak. :) I salongen tvättade hon mitt hår idag också, men så när jag skulle föna mitt hår så var det kaos i salongen.
Före tio gjorde jag övningsflätor på dockhuvud! Jag fönade även först dockhuvudet. :) För jag hade som inget annat att göra i salongen, så jag kunde riktigt bra öva på dockhuvud. :)
Före maten plattade jag en annan klasskompis hår! Det var faktiskt ganska roligt, men krävande. :) Det var ingen världens godaste mat i skolan idag, men man måste ju äta för att orka hela dagen. Menmen.. det fanns ju många olika maträtter att välja emellan. :)
Klockan 13 fick jag en färgkund! Hon ville ha utväxten färgad till lila och så ville hon ha några ränder som var helt svarta. Så jag började med att göra håranalysen, vilken var utgångspunkten och sedan hur kunden önskat sig. :)
Sedan började jag färga varefter kunden fick sitta 20min i värmeapparaten. När 20min hade gått så applicerade jag samma färg i topparna som jag satte i utväxten. :) Det fick verka ungefär 10min varefter jag sköljde och tvättade håret. :) Klockan var 15.20 när kunden var klar och hade betalat.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Tack! Roligt att du har valt att börja följa min blogg. :)

Kram

2010-10-20 @ 17:22:15
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0