Frisyr kurs!

Idag hade vi en speciell skoldag, eftersom vi hade uppsättnings. och frisyr kurs i skolan. Vi gick igenom med en skolare olika bottenarbeten till frisyrer som hon tyckte var bra att göra. :)
Vi började 8.15 som normalt, men skolaren kom först nie. Så då började vi med frisyrer. Hon hade en studerande från vår klass som modell. Skolaren gjorde två olika frisyrer. Första mellan nie och tie, sedan fick vi ha 15minuters paus. Så vi fortsatte lite över tie och då gjorde skolaren den andra frisyren.
Innan vi fick gå på lunch, skulle vi planera våra egna frisyrer som vi skulle göra efter lunchen. Skolaren önskade att vi skulle alla hinna göra två frisyrer var och en. Men jag hann bara med en. Eftersom jag inte visste vad jag skulle göra så jag planerade bäst jag gjorde. :)
Gjorde en frisyr och så skulle vi presentera inför klassen vad vi hade gjort. Jag hade gjort en ungefär vanlig frisyr och så fanns där en rosett likadan som Lady Gaga har haft. En sådan frisyr fick vi lära oss idag. Blev nog helt bra fast jag säger det själv. :)
Tog tyvärr ingen bild! Har ingen usb-kabel till min telefon så jag kan inte flytta över bilderna till datorn. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0