Städat!

Nu har jag äntligen fått klart städat mitt rum. Har inte avrit i skolan idag för jag har haft ont i magen senaste två dagarna så jag har tagit och blivit hemma idag. Så istället för att ligga på ställe så kunde jag städa mitt rum. Jag vet varför jag har sjuk mage och det smittar inte så jag kan helt lugnt röra på mej. Och det blir bättre om jag rör på mej försiktigt.
Jag har hjälpt min lille bror att städa hans rum, men på samma har jag städat mitt rum. Jag har plockat bort saker från bordena och så har jag dammsugat och tvättat golvet. Jag har fått mera rum i mina skåp nu när jag tog bort alla för småa kläder därifrån. Mamma skall föra de för små kläderna till sin jobb kamrat som för kläderna hem till sina flickor. Efter som det är kläder som der bra ut oc är hela så kan man ju skicka de framåt och så vidare. Så har jag gjort med kläder som varit hela.
Nu när jag har rummet städat så väntar jag att bykmaskinen skall bli klar så jag får igångn en maskin till. Det bara svämmar med byk alltid efter att man har städat. Jag vet inte hur det kan finnas så mycket byk. Okej, de mesta är ju lakan som man har bytt och så hade min lille bror en massa smutsiga lakan i sitt rum under sängen. :) Men nu skall jag byka bort det mesta när jag är ledig från torsdag till söndag. :) Annars kommer de aldrig att vara klar innan sommar. Mamma jobbar så mycket att man måste  nog hjälpa henne här hemma nu. Och så kommer ju sommaren så man vill att det skall vara städigt och trevligt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0