Diktiga jag!

Jag känner mej nog duktig idag, men jag vet inte om jag har gjort nånting speciellt för att få känna mej duktig idag. Jag har nu bykt en maskin med kläder som jag ahr ute och torkar. Nu har jag satt igång en maskin till som jag inte hade tänkt att jag skulle göra, men när vädret är så fint idag så kan man byka lite till för man får ut det på sträcket och torka.
Jag har inte gjort nånting annat än varit ute nu. Jag hade Nalle med mej ut och gå när jag var efter posten och så kom vi hem. Jag satt vid Pelles häck och paija honom att han inte känner sig ute lämnad. För han måste också få uppmärksamhet. Han har ju varit 8år i vårt hus ensamma herre. Och nu när vi också har Nalle så måste vi tänka att inte lämna Pelle utanför. Alla vill ju nog stå och krafsa om den lilla mjuka Nalle, men jag brukar sitta och krafsa om Pelle också.
Mamma är snart hemma så jag hoppas hon gör mat och sedan måste jag gå i duschen. Annars blir det inte till nånting idag. Jag vill inte åka i en bil om jag luktar svett, men man måste ju svettas lite då man gör nånting. Annars har man inte gjort det på allvar. Jag skall nog hänga upp byket på sträcket innan jag åker nånstans för mamma vill inte fortsätta det jag ahr börjat med. Och jag tycker man kan göra det klart som man börjat med.
Nu har jag inget annat att göra så därför skriver jag så långa inlägg. Men det är nu mest vad jag ahr gjort och vad jag tänker göra ännu idag. Jag har inte varit lika duktig på länge som jag har varit idag, men jag är så stolt över mej själv. Mamma gav lov att älsklingen fick komma till oss då tycker jag att jag kan göra nånting bra för det också. Och nu skall jag vänta på mamma. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0