Vår klass!

Jag fattar inte mej på poängen i att tala bakom ryggen på sin kompis. Jag kan erkänna att jag någon gång gjort det men jag har lärt mej att det inte lönar sig. Men just med tanke på att en i klassen talar ögonen och öronen fulla bakom ryggen på min kompis. Jag fattar inte henne. Man kan väl gå och säga rakt i stället. Jag är ingen bank där man kan panta sina skitsnack.
Sedan igen finns det några i klassen som inte kan annat än tala skit och sedan när de säger nånting riktat till en person så fattar alla andra typ i klassen förutom den det handlar om. Men när man följer med vad de talar så är det alltid typ samma saker de har så roligt till. Men jag kan inte fatta att personer inte märker att det talas om dem och skrattas till dem.
Man behöver ju inte vara bästa kompis med någon om man inte vill. Man kan vara kompis med alla i klassen och inte ha en bra kompis som man har att springa då man kommenderar. Jag har aldrig fattat mej på folk som kommenderar och säger hur en kompis skall klä sig eller hur hon/han skall betee sig. Som med vissa så kan de inte vara kompis med alla utom måste ha typ sin kompis som nån springflicka, för att man själv är så lat att man inte orkar gå ett par steg. Men alla som känner sig som springflickor för sin kompis kan fundera om det nu är en bra vänrelation eller utnytjning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0