Tisdag!

På tisdagen hade vi färgkurs. På morgonen hade vi teori och på eftermiddagen färgade vi modellernas hår. Det var en rolig kurs och ledaren var mycket bra. Jag tyckte hon kunde sin sak mycket fint, men den ända nackdelen var att hon drog kursen på finska. Hon skulle ha kunnat ta det på svenska, för några i vår klass kan inte så bra finska. Jag har nu talat finska sen jag var liten så för mej var det ingen panik, men när man tänker på de andra så var det inte så bra.

Jag samarbetade med en klasskompis. Vi hade en modell som ville ha omväxling med färgen. Så vi bestämde oss fär att sätta en färg i modellens hår och några ljusa slingor. Nacken hade röd färg så vi skulle dämpa de röda för att få en fin varm brun. Och vi lyckades mycket bra, tycker jag. :) Jag hjälpe också en annan klasskompis för hennes par gjorde inget så jag erbjöd mej att hjälpa. Så där hade jag också att färga.

Morgonens teori var mycket intressant. Det hon talade om var Igora Royals nya färger och produkter. Jag kunde en hel del om Igora från förut, för vi har ju jobbat med Igora på ettan och så hade de på praktik platsen bara Igora produkter. Så när kursledaren frågade nånting så kunde man svara. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0