Skoldagen!

Tänka sig så är det redan torsdag, men det känns inte alls som det när man inte har varit i skolan på två dagar. Okej, det var häftiga elva elever i skolan idag, fast vi är 15 stycken i klassen. Så man undrar var alla håller hus. Man borde ju ta detta på allvar om man tänker få en utbildning och så vidare. Men jag kan inget till det att jag vill ha min näsa fixad och må bättre. Eftersom jag inte får tillräckligt med luft så orkar jag inget.
På morgonen var vi två timmar i salongen. Där gjorde vi olika special permanent övningar på dockhuvud. Det var inte så roligt när man redan hade gjort dem en gång tidigare. Och så var det redan 10:ans rast, då gick jag på kaffe och så såg jag vänner i kafeterian. Så jag talade med dem över rasten. :)
Sedan hade vi tre timmar gemensamma ämnen. Första timmen som började 10.15 (finsk tid), såg vi på en film som jag inte kommer ihåg vad den heter. Men jag fattade inte poängen i filmen för jag missade början på den. Nu har vi bara 10min kvar att se av den. Så jag hann nog inte se så mycket av den, men jag klarar mej. Sedan hade vi två timmar finska, men där såg vi också på film och så fick vi hemuppgift för att vi inte har finska imorgon. Vår finskalärare skall vara i Danmark hela helgen så han åker imorgon. Filmen vi såg var någon finskfilm så den var inte så bra. Som jag tyckte i alla fall.
Två sista timmarna var vi igen i salongen och vi skulle fortsätta med special permanenterna, men jag sa till läraren att jag inte vill göra det hela tiden. Jag har det felet att jag blir bara sur ju mer jag gör det. :) Så jag tog det bara lugnt i salongen. Vet inte om läraren gillade det eller inte. Men hennes ege dotter stod från 14.20- 15.00 och sa till läraren att kan vi inte få sluta redan. Så man blev störd på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0