Skoldag 19032010!

Vi hade skola i fyra timmar idag. Det var helt okej i skolan, fast vi satt två timmar på datorer. Men man kan ju inte alltid ha nå grammatik heller. Utan nu var det helt bra i skolan.
Två första timmarna hade vi matematik. Jag räknade 20 uppgifter på två timmar. Jag höll nog på att ge upp med en uppgift men sedan när jag fick hjälp med den så gick de andra uppgifterna helt okej. Jag är ju i specialklassen i matematik för jag förstår inget om areor och volymer. Så jag klarade ju inte provet heller.
I finskan hade vi nu inte nå speciellt att göra. Vi skulle göra en fråga per man som vi tävlar mot läraren med. Men jag gjorde min fråga på första timmen och satt bara vid datorn den andra timmen. Det var nog ganska tråkigt. Läraren ville diskutera med oss en och en turvis. Så jag var ganska långt nere på listan när han tog oss i alfabetisk ordning. Läraren hade tappat bort någras projekt och så vidare. Men mitt projekt hade han inte tappat bort och han tyckte mitt projekt var bra. Jag hade bra med bilder och så hade jag en enkel text som man förstod sig av. :) Så jag kommer få ett bra vitsord i finskan vad läraren sa.
När vi fick gå så gick jag och en komis upp till internatet för att hämta det vi skulle ha hem och så åkte vi iväg. jag var efter min lillebror från skolan. Jag tog även en sväng in till salongen där jag var på praktik för att se om jag får vara där på onsdagar. Min handledare sa bara att vi skriver in i beställnings böckerna att jag är på jobb så ses vi i början på nästa månad. :) Jag var så överlycklig när jag får vara på min praktik plats, för jag trivs där. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0