Roligt!

Jag klippte nyligen min yngsta bror. Han är 12 år gammal, så han vill ju inte se ut som en flicka. Så jag skämtade med honom att jag skule sätta hästsvansar i hans hår. Men det ville ju inte han. :) Så jag klippte fram öronen och så prövade jag på en ny teknik med att klippa det lite kortare på och kort på sidorna och i nacken. Först var min bror att det ser ut som en potta som han haft hela sitt liv.
Jag tog med förtunningssaxen så det inte skulle se ut som om det var en potta. Han var nöjd när det inte tog nå länge och sedan när det blev som han ville. Jag kan inte förstå att pojkar i 12års ålder har så noga koll på hur detas hår ser ut. Det är typ helt oförståeligt att det sitter och lagar håret i denna ålder. Men kanske tiderna ändras från det som man själv var 12. :)
Till slut när jag tog nacken och sa till min bror att detta är en helt ny stil åt honom som jag aldrig tidigare har klippt till honom. Så hade han en bra fråga som gällde: "Är jag som en provkanin åt dej?". Vi fick skratta dubbel vikta till slut när han själv förstod vad han hade sagt. :) Men som sagt, så hade vi det roligt när jag klippte. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0