Lördag!

Det är redan lördag. Hur fort går dessa dagar egentligen? Man hinner ju knappt göra nånting. Igår på fredagen var jag och hälsa på en kompis som jag inte hade sett på ett år. Och då har vi ändå varit kompisar sen jag gick i lågstadiet, för det var ingen lång väg från skolan till henne och hon är som en storesyster för mej. Jag skulle inte klara mej utan henne. Vi har varit så godaq kompisar alltid att vi kan tala om precis allt och vi kan ha både roligt och tråkigt tillsammans. Vi kan komma med goda saker, men vi kan nog också tala om sorliga saker. :)

Idag har jag inte gjort nånting. Jag kom hem där på dagen, men jag talade med mamma när jag kom hem. Frågade henne om det var nånting vi skulle göra. Mamma sa bara att vi kan elda bastun och inomhus, jag skulle också tömma bykmaskinen. Efter det hade jag fritid. Behövde inte göra nånting mer. Min bror gjorde maten så jag behövde inte fundera på det idag.

Så jag har bara sjungit singstar och väntat på att få gå i bastun. Det är så avslappnande att sitta i bastun för sig själv. Jag tycker inte om att sitta fler timmar i bastun, men på sommaren är det en annan sak. Då kan man också sitta ute emellanåt. Så på vintern är det skönt att sitta där i det varma, men inte för länge heller. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0