Helsingfors!

Nu har jag kommit hem från Helsingfors sjukhus. Läkaren kunde inte göra mycket annat idag än sända mej till labben för andningsprover och sedan granska och se hur det är i min näsa. Det jag fått höra i Lovisa och Borgå var nog helt geggamoija. Läkarna i Lovisa och Borgå sa att man kan fixa det med en liten process, men sanningen är att man måste söva ner mej och sedan operera.
Måste på denna operation i höst, som betyder att jag skall sen ännu ha 2veckors sjukledighet. Synd att det inte gick att göra så som de hade sagt i Lovisa och Borgå. För jag skulle så vilja ha detta undanstökat så jag kan fortsätta leva utan att tänka på operationer hela tiden. Men man måste nu leva med det ännu ett halv år.
Idag var jag på andningsprov, d.v.s att de mätade hur mycket jag kan andas med den igentäppta näsborren. Men proverna sa inte nå bra. Så var jag in till läkaren och han såg i mina näsborrar och konstaterade att den andra var täppt. Mera än så kunde han inte göra. Han ville ju nog se hur det såg ut bakom bråsket men det tog otroligt sjukt så han satte bedövningsmedel för att komma ända bakom att han såg.
På vägen hem hade jag jätte ont, svindel och illamående. Så mamma sa att jag skall stanna hemma imorgon, ifall jag får illamående och svindel. Det kan ännu vara ont i näsan imorgon. När det redan nu är ont så kanske det är det imorgon också. Så jag tror på mamma och stannar hemma fast jag inte skulle vilja det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0