Denna dag!

Idag hade vi två timmar matematik och det var allt. Det var från 8.15- 10.00. Sedan fick vi sluta. Eftersom vår finska lärare är på resa så var inte han i skolan och höll timme för oss. Jag var igen flitig på matematik timmen som vanligt. Jag repeterade inför omtagningsprovet som jag skall ha på måndag.
På nians rast var jag till kafeterian på skolgården med Pjumas. Där satt vi och talade, men efter att jag hade druckit mitt kaffe fick vi till rökrutan för att jag skulle röka. Där på samma frågade Victoria (Pjumas) om jag skulle vara snäll och köra hem henne idag.
När vi sedan fick sluta så träffade jag Victoria i korridoren, varifrån vi gick upp en snabb sväng till internatet tillsammans efter mina saker som jag skulle ha med hem. Så gick vi ner till bilen och körde iväg. När vi närmade oss Victorias hem så frågade hon om jag ville sitta som sällskap och jag hade ju inga bråttom nånstans så jag kunde helt bra sitta och tala med henne. Det kändes helt som förr att sitta där hos henne och tala om allt. Klassen och skolan för det mesta men nu talade vi allt annat också.
Det hade gått tre timmar utan att man märkte klockan alls. Men det var nog roligt att sitta där och tala när man inte har gjort det på länge. Jag behöver inte bli bästa kompis med någon men jag vill behålla mina vänner så nära det är möjligt. :) Alla är så värdefulla för mej, för vänner kommer och går, men dom rätta stannar kvar. :)
Tack Pjumas för denna dag! Sällskapet, kaffet och det goda humöret! :)

Kommentarer
Postat av: . Pjumas. ♥

De va trevlig att tala me dig igen :D de va ju en tiid sen :D Å tack att du körd hem mig :)

2010-03-26 @ 17:48:07
URL: http://pjumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0