Varmt!

Det är ju helt pinsamt varmt idag, när det inte blåser nånstans ochh så är det som det igen skulle vara åska i vädret. Det skulle kunna komma en rejäl regn skur nu så att vädret lite skulle bli friskare och svalare. Man kan ju inte vara ute då det är stickande varmt igen.
Kanske man åker till stranden idag och ta ett dopp. Man kan ju inte sitta hemma och svettas hela dagen, men jag måste vara hemma tills mamma kommer fr¨ån jobbet, för jag kan inte lämna hundarna ute om det kommer åska under dagen.
Vår gamla hund Pelle är rädd för åska så jag kan inte orsaka några skador för honom om det kommer åska. Jag vill att han inte behöver vara ute om det kommer åska, för man vet ju inte om han blir så rädd för åskan att han får några skador. Så jag vill undvika det så långt som möjligt.
Och så har vi ju katter som också är rdda för åska, så man skall nog tänka på djuren om man nu skall ha djur. Jag kan intte förstå att man inte tänker på djuren om man vet att de är rädda och de inte vågar vara ensama. Mamma har alltid tänkt på djuren i första hand ifall det kommer oväder. Det gäller både på sommaren och vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0