Tvättat!

Idag fick jag en idé att jag vill tvätta nånting. Och då kom jag ihåg säckarna som vi har med baby kläderna. Så jag började tvätta baby kläder för hand. Och det var faktiskt roligare än vad jag hade tänkt. :) För man såg alla kläder hur de såg ut, det var inte alls samma som att tvätta de med maskin. :)
Mamma sa att vi först tvättar kläderna för hand sedan kan vi sätta de i maskinen. Vi skall köpa en ny tvätt maskin så jag skall fråga mamma om jag får behålla den gamla så jag kan tvätta baby kläderna i den. För den gamla maskinen fungerar nog, men den är otroligt slö. Den tar in vatten så långsamt att vi måste köpa en ny tvätt maskin för de dagliga tvätten. :)
Nu har jag då tvättat en säck med baby kläder och där fanns mycket som jag kommer att ta bild på. Det är en sak som är säker. Nu har jag de ute och torka så jag får vika dem fint i en låda. Mamma hade hittat en rätt stor låda för dessa kläder.
Jag skall nog tvätta dessa kläder ännu en gång, i tvätt maskinen och stryka dem innan jag klär dem på nå små barn. De har ju varit ute i utehuset länge så de måste tvättas ordentligt och sedan strykas så allt är bra. De kläder som ser söndriga ut eller har dåligt gummiband i byxorna skall jag sy och göra hela. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0