Godmorgon Bloggen!

Idag har jag vaknat redan halv nie, eftersom strömkarlana höll på med strömhuset i byn så de stängde av strömmen till en halv timme. Alltså från halv nie till halv tie. Så när jag vaknade fick jag inte kaffe på morgonen, så jag började dagen med att diska alla kärl. Mamma behöver ju inte göra allt på sidan om sitt jobb.
Nu har jag då diskat och nu sitter jag med min kaffe kopp i vardagsrummet och bloggar. Jag har satt igång en maskin med byk också. Jag väckte min bror nyligen om han vill ha kaffe, men det vill alltid ta en stund innan han kommer sig upp ur sängen.
Skall byka lite till under dagen, så mamma inte behöver stressa med nånting under helgen. Hon har igen helgen ledig, men hon brukar inte ha helgen ofta ledig. Så jag vill att hon bara kan ta det lugnt när hon har ledigt. Jag vill tänka på mamma också och så har hon sin arm sjuk igen så hon kan inte lyfta nånting med sin högra hand. Därför vill vi barn hjälpa här hemma för mamma vill vara på jobb. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0