Brorsan!

På tisdags kvällen besökte vi min store bror, men det var egentligen en liten besvikelse. Jag tänkte att vi skulle åka för att hälsa på och sedan komma hem i god tid. Det gick ju inte så som jag hade tänkt det. Okej, han hade ju visserligen skickat sms till min lille bror om han har tid att komma som chaufför på kvällen/natten.
Det var ju så att min store brors flickväns bror och syster var där så de satt ju och drack. och jag skulle inte alltid vilja se på när min bror dricker då man vill åka för att hälsa på. Så vi satt där med dem en stund och sedan ville vi åka hem, men min brors kompis behövde någon som skjutsar hem han under natten så vi måste stanna kvar för att sedan köra hem han.
När vi sedan äntligen fick alla ut i bilen för att åka, så var vi hemma i rätt god tid. Mamma som skulle jobba onsdag morgon så var nog inte så nöjd över att vi kom hem sent, men hon sa ju inget. Kanske hon redan förstår att när man åker till vår bror så kommer man hem sent. Nu vet man i alla fall att man skall tänka på när man åker till brorsan min. Om man inte vill se på när han dricker alltså.

(bilder berättar mer än 1000 ord!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0