Åska!

Nu har det igen varit en åsk skur! Men den gjorde inte så mycket eftersom den var så liten. Jag som hoppades på en riktigt räjel nu när det engång orkade dra upp till åska. Såklart när jag hoppas på åska så kommer det ju inte. Men luften blev nog inget friskare.
Jag hade kläderna ute när det kom åska. Och vi satt vid matbordet för att vi hade just fått maten klar så vi skulle äta när det började regna. Så jag måste springa ut för att ta in byket. På samma hängde jag upp de rena kläder som jag bykt efter att jag fått den första byklasset ut och torka.
Vi mådest ju dra över plastet på veden också. Att det inte blir vått. Vi har inte mer mycket med ved ute på gården så vi vill att det sista som finns ute är torrt när vi har det andra veden också torrt när de är inne. :) Men allt hann vi skydda och allt blev bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0