Yrkesprov!

Nu har man då övat lite på att rita strukturen inför yrkesprovet. :) Det var nog en bra sak att man öppnade första årets mapp och började studera om hur man ritar strukturen på en klippning. Jag hade nog helt glömt bort hur man ritar det. :P Men nu när man har uppfriskat minnet så går det igen. Har lite övat rita en liten modell om hur man skulle få det att se bra ut på en långhårig som vill ha håret klippt i korta våningar men att man sparar på längden i nacken. :)
Jag skall se hur min modell vill ha det bara hon kommer på plats då jag skall ha mitt yrkesprov. Hon har långt hår och jag har typ fria händer til modell förändring bara det inte blir kort kort. Så man ungefär skulle kunna ta det med maskin. Jag tror hon vill ha längd i nacken men med våningar och pannlugg vet jag inte. Men iallafall får jag ta bort 5 cm om inte till och med mera. :P
Min modell är en kompis som jag lärde känna då jag gick i lågstadiet. Skall bli kul att få klippa hennes hår. Till yrkesprovet får vi använda 3h, men det går nog på kortare tid när man får reda på vad min modell vill. :P Jag gillar att få klippa mina vänners hår och att de ställer upp till sådanan här tillfällen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0