Torsdag och Fredag!

Skall lite uppdatera vad jag gjorde på torsdagen och fredagen. Då jag var på praktik. Man har nog varit så bort blandad i dagarna tack vare att det har varit ledigt och sedan lediga dagar mitt i veckan. :) Så nu skall jag berätta om torsdagen först.
På torsdagen hade jag en kund som ville ha håret färgat och klippt. Så jag började med att klippa hennes hår kort. Det skulle vara kort vid öronen så det inte hängde över öronen. Sedan skulle det vara kort i nacken, varefter jag klippte helheten med våningar. Som också skulle vara kort. När jag sedan äntligen fick börja färga så färgade vi en del av pannluggen med blondering så vi skulle få det ljust. Helheten blev choklad brun. När jag sedan fick tvätta bort denna kombination av färgen så skulle jag ännu färga på det blonda med rött. Slutresultatet såg bra ut fast jag själv säger det.
På fredagen samarbetade jag med min handledare morgonen och så städade jag lite i salongen inför helgen. Så de skulle ha det enklare på lördagen. :) På eftermiddagen fick älsklingen idé att komma in till salongen och se om jag hade tid att färga hans utväxt. Så jag frågade handledaren om jag fick färga det och hon sa att jag gärna fick ta och öva att färga igen. :) Så jag började med att blondera älsklingens pannlugg och sedan färgade jag helheten lila igen. :) Det blev också bra. =) Han ville färga sig för att få massagen som vi gör då vi tvättar med shampo och när vi sätter balsam till slut. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0