Öppen spiral permanent!

Jag gjorde mitt livs första öppen spiral permanent igår. Det var inte svårt att göra det. Jag fick göra det från början till slut helt själv. Min handledare var bara där och gav lite råd i mellanåt. :) Så jag viste hur man skall rulla permanent rullorna att det blir rätt och bra.

Jag började med att rulla rullorna nere i nacken stående. Det såg nog konstigt ut och det var lite krångligt att rulla. För man skulle rulla dem stående mot huvudet. Inte vågrätt som vanligt utan lodrätt. Så rullade jag hela bakhuvudet så och vid öronen, men mitt på huvudet rullade jag helt normalt. När man skulle sätta permanent vätskan så måste man vara vid tvättstället. För annars skulle det ha runnit så mycket vätska på golvet och kappan. Efter det så satt vi våt bomull i nacken och på pannan. Jag bad kunden flytta sig tillbaka till platsen så vi kunde sätta plasthättan på. Där fick det verka i 15 min. Sedan var det bara att flytta sig till tvättstället igen och skölja permanent vätskan och sätta på fixeringen. :) Sedan öppnade jag rullorna och lät fixeringen värka en stund till. Till slut skjölde jag det och satt balsam med massage på. Skjölde det och gick tillbaka till platsen med kunden.

Kunden var nöjd och sa att det var sån permanent hon har försökt få redan tidigare. Och nu fick hon det entligen. Min handledare kom för att se slut resultatet innan vi hade fönat det. Min handledare sa att om hon borde ha gett vitsord för min permanent så skulle hon ha gett en 3:a. Så det blev faktiskt bra. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0