Hårklippningar!

Dagen har gått fort idag. Jag har inte märkt hur fort den egentligen har gått. Jag har varit så ivrig att klippa hår så jag har inte hunnit tänka eller titta på klockan. Jag har varit till farmor och farfar för att klippa deras hår. Tidigare fick jag inte klippa sidorna av farfar för de blir så hastigt och stå upp. Så jag har låtit dem vara, men idag sa farmor att jag skulle klippa sidorna och nacken mycket kortare på farfar.
Jag klippte också farmors hår. Hon tyckte det var så långt igen. Så hon sa till mej att jag fick ta helt ordentligt bort idag. Jag började klippa och så tog jag typ 3cm bort, men då skall man tänka att min farmor har haft kort hår så länge jag har funnits till. :) Så det blev kortare och snyggt, fast jag säger det själv. Farmor var igen så nöjd över både hennes hår och farfars hår att hon betalade 40€ igen!
Innan jag startade så hade min faster ringt till farmor och sagt att hon och hennes familj skulle komma på besök. Ännu mer ivrig till besök blev min faster när hon hörde att jag skulle komma och klippa de två andra så hon hade sagt i telefonen till farmor att hon också tillhör gruppen som man skall klippa. :) Så jag fick även klippa min fasters hår idag. Jag klippte det kortare i nacken och så våningar. Hon hade nog tidigare varit där själv och klippa så jag fick jämna ut det i nacken! :P Hon var också så nöjd med sitt hår och hon betalade 20€ fast jag sa att det inte kostar nånting för släktingar. :)
När jag sedan kom hem så ville min lillebror också bli klippt. Så jag tog hans hår med 14mm bett till först. Och nere i nacken + vid öronen tog jag med 7mm. Så det inte ser så hämskt ut när det börjar växa igen. :) Och sedan föränade jag 7mm och 14mm med efileringssax(=förtunningssax)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0