Torsdag 11.2.2010

Denna dag började med att man hade sov morgon. Skönt va! Skolan började då alltså 10.15 med hälsokunskap. I hälsokunskap talade läraren om någon 17 årig flicka som först blev våldtagen och sedan mördad av sin pojkvän. Våldtäckten hade hänt 2007 på hösten och mordet hösten 2009. Läraren läste även upp nån tidningsartikel om detta och så diskuterade vi om detta. Det var inte så roligt ämne, men sånt här händer hela tiden och det är hämskt. Som denna flicka också hade anmält till polisen om våldtäckten, men de sade bara att hon själv hade orsakat att dessa män gick på henne.
Sedan hade vi två timmar finska. Vår finska lärare delade ut nå papper om vad som skall finnas i vårt projekt. Vi skall göra ett projekt i finskan om vad som helst, men haloo det är ju för svårt att välja vad som helst då det finns för många möjligheter. Men jag vet inte själv ännu vad jag skall skriva om så jag får ta och fundera på det under helgen.
Innan vi fick sluta idag så skulle vi göra en permanent rullning på dockhuvud i salongen. Vi skulle även ta tid hur länge det tar att rulla det. Jag klarade min på 45 min. Så jag fick gå 14.15 från skolan idag. :) Härligt med såna korta dagar. Fast vi nog har en kort dag i morgon också. Från 8.15- 12.15. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0