Klippt!

Denna dag  började helt normalt med tv och en kopp kaffe. Mamma var och skjutsade min lille bror till stan när han skulle till skolan. Själv har jag ledigt idag, men istället jobbar jag lördagar. Så jag har därför måndagarna lediga. :) Men det är riktigt skönt att ha lite ledigt i alla fall. Förra veckan var nog 6 dagars vecka, så det kändes tugnt.
Idag har jag klippt både mamma och min älskling. :) Jag klippte mammas hår nu kortare för att hon skall vara min modell när jag gör mitt yrkesprov i början på nästa månad. Så hon ville bli klippt innan jag skall göra permanent till henne. Och så var älsklingen av den åsikten att jag skulle klippa honom nu på samma som jag klippte mamma. :)
Mamma hon var riktigt nöjd nu när hon har den frisyr hon vill ha. Hon har varit in till en salong i stan för att få denna modell på håret, men de hade bara klippt lite topparna så mamma blev besviken att hon inte fick håret klippt så som hon ville. Och de tog 50€ för att klippa topparna.
Mamma kom in till salongen i januari då jag var på praktik. Och så förklarade mamma till min handledare hur hon vill ha håret klippt så jag fick klippa det till mamma. Mamma behövde inte betala nånting för det för det var en praktikant som klippte och vi använde ju inga medel. :) Och så var det ju mammas födelsedag då jag klippte det i januari. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0