Onsdag 21.4.2010!

Denna dag var igen en lite annorlunda dag som skoldag. Vår lärare är på skolning till Vasa så vi hade en dag på kulturhuset Grand i Borgå. Vi skulle vara på plats halv elva så att vi fick ställa igång med vår salong där. Efter det så gick vi för att äta, läraren hade inte fåttt info om Grand fixar mat till oss så vi fick gå till stan för att äta. Jah var med två vänner till Hesburger inne i stan.

Ett tiden började vi ta emot kunder. Den första kunden kom lite före ett. En ung kille som ville ha håret klippt. Sedan började det droppa in folk lite i gången. Tre tiden visste vi att det skulle vara rusning så alla var berädda. Det hade kommit en hel del bokningar nu på tiden som det har funnits info om denna dag. Så vi var helt nöjda med denna dag, för det var inte för mycket och inte för lite folk där.

Jag var på plats från halv elva till halv sex. Alla andra städade redan undan då jag hade en kund på hälft. Så jag tog ingen panik fast de andra gick där och plockade saker i väskorna. För jag tycker man kan ta det lugnt fast de andra håller på med annat. Och att hosa bara för att få åka hem är onödigt. Man hinner nog hem. Jag har bara aldrig gått först från Grand då vi har varit där. Jag brukar alltid komma ut bland de sista. Jag hade två handvårds kunder och tre klippningar. Så jag var nöjd med dagen. Hemma var jag lite över sex. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0