Stannade hemma!

Jag stannade fortfarande hemma idag. Mamma lät mej inte åka till internatet igår kväll och hon tyckte det är aldra bäst att jag stannar hemma och vilar istället för att åka till skolan. Jag fick reda på att vi skulle ha kundbetjäning idag så det är nog bäst att man stannar hemma med flunssa, hosta och stegring istället fför att åka till skolan och smitta ner kunderna som kommer till salongen.

Mamma tycker man inte skall leka med sin hälsa om man ha feber eller stegring. För det kan bli någon inflammation eller virus. Så jag stannade då hemma. För jag vill nog bli frisk och jag vill som inte ha nå virusar och inflammationer.

Jag känner en person som typ hela tiden har 37,3-37,5 grader som sin kroppstemperatur. Och när jag talade om det för mamma idag när vi satte vid matbordet i köket. Så sa mamma att det inte är en vanlig flunssa/feber nå mer om man haft det i längre tid. Så den personen som lidigt länge av små stegringar i längre tid har lekt med sin hälsa och kanske har någon sort inflammation i kroppen. Så den som vet att den har stegring dagligen så smittar inte andra, men som sagt man leker ju med sin hälsa så besök läkare.

Obs! Min mamma är ju närvårdare så hon vet vad hon talar om!

Nu skall jag ta och vila igen. Har ju inte gjort annat än sovit dom senaste dagarna. Så förlåt att jag inte är så aktiv.
Ha de så bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0