Måndag morgon!

En måndag morgon kan ju inte börja bättre än med fyra timmar modersmål. Vi skulle skriva nån uppsats med genren inom romantiken. Så det fick ju vara överdrivet och påhittat.
Jag skrev 4½ sida om nå helt random. Det var nog så påhitta som det bara gick ungefär. :) Vi hade två timmar tid att bli klara med det. Jag hann helt fint bli klar med det. Jag hade till och med ännu 15min innan det var rast, men man fick ta raster då det kändes som om man satt fast och kom inte på nånting.
Sedan dom senare två timmarna satt vi och såg på en Dansk rysare och den hette så mycket som "Midsommaren". Jag tyckte personligen att de hade gjort filmen helt bra fast den talades på danska och texten var på finska. Men man kom fast i det vad dom menade med filmen.

Filmen handlade som om syskon som skulle fira midsommar på en fest och systern som hette Sofie i filmen så gjorde självmord precis  början av filmen rätt innanför alla sina närstående vänner och bekanta. Christian som var hennes bror var ju då också där på plats.
Det gick 2 månader i filmen och ungdomarna skulle åka till Sverige för att fira midsommar precis som tidigare så det var en tradition. Alla var lite tystare och till sig dragna när Sofie inte var med och de saknade ju alla henne.
De var där i ett stort hus och han Christian började höra röster som kallade på honom och han kände alltid att han blev efterföljd var han än gick.
Sedan bjöd de in Linn från handeln där och fira midsommar med dem. De spelade "anden i glaset" så de fick reda på att det var en ande i sällskapet. Denna ande var en liten 6årig flicka som blivit påkörd av Sofie och hennes kompis. Och hon hade blivit nergrävd i en skog.
Till slut fanns det kvar Christian, Linn och åtminstone Christians föräldrar.

Den som har möjlighet att se denna film så rekommenderar jag att se den om ni gillar rysare.

Annars skall ni ha det bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0