Hemma hos en kompis!

Skriver ett fort inlägg på tiden nu som jag är hos en kompis. För hon talar i telefon så jag fick sätta mej en stund här vid datorn.

Jag har klippt fyra stycken idag. Jag åkte ju för att klippa Jenny och på den vägen blev jag. Efter det kom en kompis och fragade om jag kunde klippa honom också. Så sa jag att jag kunde helt bra göra det, eftersom jag inte hade bråttom nånstans. Efter det fick jag klippa Lines dotters hår, som är så underbart. Lite lockigt, men ändå underbart. Nå när jag hade klippt dessa tre så sa Line att hon ville ha sitt hår klippt i topparna och våningar. Så jag tänkte, okej då!

Så jag klippte först Jennys hår kortare och hon blev nog så nöjd med sitt hår. Hon sa att jag är så självsäker när jag har saxen i handen. När jag äntligen var klar med henne hår, så stod nästa och väntade om jag då påriktigt skulle klippa honom. Jag tog en snabb kaffe- och tobakspaus. Och efter det fortsatte jag att klippa. Han skulle ha det rätt kort, så jag fick börja klippa det då. Han satt rätt stilla och var tyst. Så under tiden jag klippte honom så talade jag en hel del med Line. :) När jag igen var klar med honom så ville jag sätta mej en stund. För då hade jag ju stått i två timmar och klippt hår. Jag satt och talade med alla som var här och sedan ville Lines dotter få håret klippt så det var ju bara att ta saxen i handen och börja klippa då. Hon visste inte hur hon ville ha det, men kortare i alla fall. Så jag klippte det kortare och blev klar med henne också. Då var klockan typ halv nie och jag satte mej för att röka med Line på balkongen. Line hittade då på att hon också ville ha något nytt i sitt hår och med henne började jag lite över nie. Nå hon måste ju gå och sätta barnen att sova. Så det avbröts till en stund att klippa hennes hår. När jag fick henne också färdigt klippt så talade vi en hel del igen. Hon stod nog för det mesta vid spegeln och beundra sitt hår.

Så jag ahr fått hålla igång hela kvällen sen jag kom hit. :)
Men det måste jag säga att så rologt har jag inte haft sen sommaren. Som jag har haft ikväll och det är inget emot det jag hade i somras. Då hade jag roligaste tiden i mitt liv.

Okej, nu avrundar jag för att inte sitta hela natten och skriva.
Ha de så bra alla. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0