Fortfarande sjuk! :(

Min feber ger då inte efter fast man sover hur mycke som helst. Det känns så pinsamt att man inte kommer ifrån detta. Min hosta tar också över helt totalt. När man börjar hosta så vill man inte få det att ta slut sen på nå sätt. Släm får jag inte upp hostat, men bara torr hosta som man säger. Det är nog en vanlig flunssa om inte till och med värre än det.

Nu sitter jag här och dricker lite te, ifall det skulle hjälpa alla slämhinnor att ge efter nu. Jag skulle som inte vilja va hemma, men när mamma tvingar en att stanna hemma så kan man nog inte säga mycket imot heller. Hon har ju ändå närvårdar yrke så hon vet vad hon talar om. Att man inte skall leka med sin hälsa och springa ute med flunssa och feber m.m. fast man nog känner folk som inte bryr sig om det är de flunssiga eller sjuka ändå skall de ut och festa eller till skolan så de säkert smittar alla andra.

Men det är ju normalt att man stannar hemma genast man vet att man har stegring eller liknande. Mamma har alltid ordnerat mej och mina bröder att stanna hemma om vi är sjuka eller har en flunssa som kan smitta andra.

Bara jag skulle komma ifrån denna flunssa så jag skulle kunna åka och hälsa på farfar för han är i dåligt skick. Okej, så länge jag har flunssa eller ens lite hosta eller att näsan rinner så tänker jag inte sätta min fot i det åldringhem där farfar är. För denna flunssa kan komma hur elak som helst till äldre personer. Och jag vill inte att farfar som redan är i dåligt skick skall få flunssan bara att jag inte kunde hålla mej borta därifrån.

Men jag skriver nog imorgon om jag orkar för jag tänker sova imorgon också.
Ha de så bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0