Varit och klippa hår!

Jag var och klippa farmors och farfars hår idag. Så jag fick lite öva igen på fritiden. Nu undrar jag inte alls varifrån jag har fått mitt tjocka hår. För farmor har också mycket tjockt hår. Så man fick nog ta med förtunningssaxen fast hur mycket. Farmor har alltid haft kort hår, men dendär mängden med hår hon har så undrar jag inte att hon vill ha det kort.
Farfar är inne på ålderdomshem så jag fick åka dit med min bror och farmor. Jag började klippa direkt vi kom dit. Farfar ville inte ha det klippt så hemskt kort. Så jag fick ta bort en cent. Och vid öronen fick jag inte klippa så mycke för det blir och stå ut. Och så ser farfar så blek ut med mycket kort hår. Nackhåren tog jag med en hårklippningsmaskin. Men huvudsaken var att farfar var nöjd med sitt hår. :)
När vi kom tillbaka till farmor så skulle jag klippa hennes hår. Farmor satt på kaffekokaren och så började jag klippa hennes hår. Hon ville ha bort typ 1½cm från längden då. Så jag klippte det bort och så klippte jag med förtunningssaxen. Men nackhåren tog jag med hårklippningsmaskinen. För äldre personer brukar ha hår i nacken också.
När jag var klar med klippandet i farmors hår så drack vi kaffe. Sedan sa farmor att hon skulle betala så jag sa att det blev 5€/person så det skulle vara 10€ hela grejen. Men farmor lyssnade inte på mej utan hon gav 40€ i handen på mej. Så sa hon att där är för klippandet och lite bensin pengar. Jag tackade artigt och sa att det var roligt att jag fick klippa deras hår. Att jag mer än gärna gör om det. Fast utan betalt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0