Svenska dagens fest!

Vi var vid idrottshallen i Borgå idag och firade svanska dagen. Vi startade halv ett från skolan med buss. Det avr jag och 5 andra som åkte med bussen till idrottshallen. Vid idrottshallen var vi tjugo före ett. Så skulle vi gå och sätta oss.
Vi skulle sitta och lyssna på X3M:s programledare. De presenterade alla som uppträdde. Till ex. stand-up komikern presenterade de innan han kom fram och talade nånting. Sedan såg vi på två grupper som dansade. En flickgrupp och en pojkgrupp. Där var även någon Sofia som sjöng till slut. Och Borgås egna pojkbänd spelade till först.
Klockan var halv tre när det tog slut. Så man hade en längre dag idag än vad man har vanligt. För vi brukar ju sluta tolv, men idag var det lite längre dag.
Jag fick min lille bror att hämta mej från idrottshallen så jag behövde inte gå in till centrum och sedan med buss hem. Så det tyckte jag att var bra.

Skriver igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0