Praktik!

Nu har jag varit på praktik två dagar. Och jag gillar dett aställe jette massor. Jag får hela tiden göra nånting. Igår då jag hade min första dag på praktik så hade jag redan min första kund. En herr klippning där han ville ha håret klippt, ögonbrynen formade och mustascherna fixade. :) Så det var nog fullt upp. Och sedan hjälpte jag min handledare med hennes kunder.
Idag var det min andra dag och den var helt fart fylld från början. Jag är på praktik från tisdagen till fredagen klockan 8.30- 16.30. Och lördagarna är jag från 8.00- 13.00. Idag hade jag en dam kund. Hon ville ha utväxten färgad och klippt. Och när jag hade det klippt så ville hon ha det till en frisyr med rullar. Det var en dam på 86 år och hon hade otroligt tjockt och bra hår. :)

Jag kommer att ha långa dagar men jag försöker ha lite tid för bloggen också på kvällarna. Ifall jag inte blir så slö att jag bara ligger med älsklingen i sängen. :)
Skriver igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0