Plattat och förtunnat hår!

Jag sade igår till en kompis på internatet att jag kan förtunna hennes hår om hon vill. Hon hade så extremt tjockt hår så hon ville ju att jag skulle förtunna det till henne. Jag tog mina saxar till gemensamma utrymmen där hon väntade att jag skulle förtunna det. :)
Innan jag börja förtunna hennes hår så plattade jag det. Eftersom hon har naturlockigt hår så ville jag inte ta risken att förtunna ett hår som böjer sig åt alla håll. För då är det risken att man skall förtunna det ojämnt. Och det vill inte jag göra.
Så jag plattade det först sedan borstade jag igenom det noggrant. Sedan började jag gå igenom hennes hår med förtunningsaxen pasée för pasée. Och så var kompisen helt i panik bara ljudet av saxen så fick hon kalla kårar. Men det blev nog tunnare hennes hår än vad det var. :)

Skriver senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0