Farsdag!

Nu har vi igen firat farsdagen. Så man kan vänta ett år på det igen. Fast det inte var något speciellt sätt som vi firade det på. Vi skulle bara alla samlas hos farmor.
Min gudfar hade hämtat hem farfar från ålderdomshemmet. Som ligger där en bit ifrån. Vi kom sist dit med min bror. Pappa med hans fru var där redan och det var min gudfar med hans son också. Min gudmor och flickorna hade stannat hemma igen. Min faster och hennes man med barnen hade varit och besöka farmor på lördagen. Så jag hade ju fått veta att alla skulle till farmor på söndagen så jag visste inte om att min faster hade varit redan. Så jag blev lite besviken när jag inte fick se min guddotter. :(
Efter att vi hade varit hos farmor så åkte vi till pappa. De hade remont på gång men vi satt där en stund ändå. Min bror körde pappas bil en bra bit. För pappa skulle till bensinstationen som ligger en bra väg därifrån. Så brorsan min körde hans bil och jag körde efter med mammas bil. Så jag fick lite öva innan jag nästa vecka skall ha andra skedet i bilskolan. Pappa och min bror talade nånting privat så det var därför brorsan fick köra hans bil.
När vi till slut kom hem så hade mamma lagat mat så vi fick äta direkt. Och så började vi packa sakerna vi skulle ha med till internatet igen. Vi satt hemma en timme lite på kanske. Sedan började vi åka till Borgå. På vägen till Borgå så körde vi in via "Robin Hood", en mat butik men det finns nog annat där också än bara mat. Sedan kom vi till internatet och jag satt nu bara och såg på tv hela kvällen. :)

Skriver senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0