Ändringar i mitt liv

Nu när jag sitter här och tänker efter vad allt som har hänt mig i mitt liv. Så kommer jag på en massa saker som jag har gått och tänkt på många år. Hur typ mitt liv skulle ha sett ut om allt hade gått annorlunda? Skulle det va på nå sätt annorlunda eller tror jag det bara i mina tankar?

Mitt liv förändrades redan när jag var 5 år. Jag var så liten när mamma och pappa skildes. Jag var int gammal men ändå kommer jag ihåg året 1995 som det värsta. Just före julen flyttade mamma bort och jag blev hos pappa för jag förstod ju inte vad som hände. Min lillebror som är 17 nu talar inte mycket om denna händelse. Det jag funderar på är att skulle mitt liv ha sett annorlunda ut om mamma och pappa skulle varit tillsammans ännu.

Efter det att mamma flyttade bort fick vi ju veta vad som hade hänt och att mamma och pappa aldrig mer skulle va tillsammans, och vi skulle inte mer va en hel familj. Så jag och min bror flyttade till mamma. Vi besökte ändå pappa varannan helg. Mamma hittade en ny man och så föddes min  yngsta bror. Okej, han är ju bara halvbror men jag har ändå varit med honom hela hans liv så jag kan inte säga honom som om han va bara halvbror.

Pappa hittade också ny kumpan att dela livet med. Då jag fick veta att pappa hittat ny kunde jag inte acceptera henne så jag åkte inte på ett år till pappa. Hon tog typ över vår familj, kommenderade mig och min lillebror. Så hon gillade inte mig när jag kom fram med mina åsikter rakt. Jag tänkte aldrig innan jag börja säga vad jag tyckte.

Jag hade bara svårt att acceptera nya familje medlemmar. I alla fall pappas nya fru som hon nu är. Mamma gifte aldrig om sig, men för den delen gjorde pappa det år 2003. Han flyttade bort från vårt barndomshem med sin nya då år 2000. Vi flyttade in här i vårt barndomshem år 2003.

26.12.2008 råkade jag få reda på att det fanns en underbar kille upp i Vasa. Så vi talade en hel del på msn. Delade dagarna med varandra. Vi kunde tala allt öppet fast vi inte hade kännt varandra nå länge. Det tog två dagar att vi märkte hurdana känslor vi hade för varandra. Så blev vi då ihop. :) Och nu är vi lyckligt tillsammans.
Tack till min älskling för stödet jag fått av dej. :)

Kommentarer
Postat av: . Pjumas . ♥

:D



min stoori vet du lite om också :P

2009-06-07 @ 18:58:36
URL: http://pjumas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0