Praktik!

Igår när jag kom till praktiken så frågade jag min handledare om det var en dag med mycket att göra. Så sa hon att det nog finns att göra en hel del med kunderna, som jag också skulle ha kunnat göra. Men så frågade jag henne om jag fick färga men älsklings hår. Och hon tyckte det lät så bra att jag fick göra det. Så jag började med att planera vilken färg vi skulle sätta. Han ville ha sitt blonda fram i pannan som vanligt. Men jag ville inte att det andra håret skulle vara svart så vi experimentera.
Så jag började med att färga det blonda där fram. Så satte jag plast på det blonda att det inte blandades med de andra färgen. Det blev mörklila den är färgen i färgkartan 3.66 i serien SednsiDO. Jag gillar denna färg så massor och det passar min älskling. Och jag hade ju fria händer och han är nöjd. :)
Sedan fick jag göra en permanent klar som att skölja bort permanent vätskan och handduks torka rullorna. Sedan satt jag på fixering så det skulle stänga håret i lockarna. :) Och sedan satte jag balsam också. :)

Skriver igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0