Bastu!

Det var nog skönt igen att bara sitta i bastun och ta de lugnt. Det var så skönt varmt och man kunde sitta där och bara njuta av sällskapet man hade med sig. :) Talade om dagen och hade ingen stress om tid eller nånting. När man tvättade av sig så kunde man inte göra nånting annat än njuta av vattnet som rann rätt över en. Det var så skönt med en varm bastu och en kall dusch. Inget bekymmer alls att bada. :)
Jag gjorde även en peeling på händerna. Märkte i bastun att jag fått utslag på händerna av desinfierings medlet de har på salongen där jag prakticerar. Så jag tog bort det döda hudlagret för att det nya skall kunna komma fram och sköta bort röda utslagen. Så nu måste jag komma ihåg att använda plasthandskar när jag är i kontakt med desinfieringsmedlet. Jag visste nog tidigare att jag var känslig för det men inte trodde jag att det skulle bli utslag.

Kommentarer
Postat av: Elin, ung mamma.

Jadå, det är ett jätteroligt yrke! :)

2009-12-11 @ 08:52:24
URL: http://elinzollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0