Onsdag 26.1.2011!

Skoldagen började ganska överraskande. Fick en dam klippning direkt halv nie. Fast jag skulle ha vår stamkund, denna äldre dam som har gått i vår skolas frisörsalong länge. Men det var ju inte som jag hade väntat mej att jag skulle få betjäna henne.

Så jag fick en klippning istället. Som skulle ha topparna klippta och helheten plattat. Och läraren kontrollerade klippningen som vanligt, men hon sa att det var bra och hon klippte inte alls. :) Så jag har visst gjort framsteg. :)

Efter att jag var klar med klippningen, så började jag med en rullning med tarrarullor som blev helt bra tycker jag själv. :) För jag försökte lite noggrannare detta med geometri inom rullningtekniker. :)

Så var jag också och besökte studie handledaren. Skulle diskutera med henne om fortsatta studier, men jag har tänkt att jag skulle kunna studera ett helt nytt yrke på sodan om. Skulle som vilja studera nu när jag har inspiration. :) Och jag vill ju ha fler än ett yrke. :)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Jag har själv alltid besökt Liseberg varje sommar. Anledningen till att jag vill jobba där, är för att jag tror att en sommar där kan vara väldigt givande. Sen så älskar jag lyckohjulen; jag är en av dem som står och jublar över en 2:a vinst.



"... men jag har säkert glömt att månte året studerar du? :/", jag förstår inte frågan?



Kram

2011-01-26 @ 17:46:15
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Tack, tack! Jag tog bilderna precis vid färjeläget.



Haha, jag ville inte vara elak med min fråga; jag ville bara att du skulle veta anledningen till varför jag inte gav dig något svar.

Jag har halva gymnasietiden kvar. Efter det måste jag vidareutbilda mig, eftersom min inriktining på gymnasiet endast är studeförberedande.



Kram

2011-01-26 @ 17:56:06
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Jag har funderat på att läsa socionomprogrammet, men jag velar fram och tillbaka; har svårt att bestämma mig.



Duktigt av dig att du blir klar nu i vår. Och ambitiöst att läsa vidare. Lycka till!



Kram

2011-01-26 @ 18:11:31
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0